Lessen

YIN

Niveau : beginners en gevorderden

Yin  is een heerlijke les om meer ontspanning te krijgen. Het eerste deel van de les beginnen we met zachte bewegingen om het lichaam wat te openen. Dat brengt de energie op gang. Wekelijks zal er worden gewerkt met een thema (nek & schouders / rug / heupen / grondende oefeningen of adem.

Het tweede gedeelte van de les bestaat uit houdingen die we langer aanhouden waarbij je de spieren juist zoveel mogelijk gaat ontspannen. Het lichaam krijgt ruimte doordat je bindweefsel en gewrichten gaat versoepelen en versterken. Ademhaling is hierbij heel belangrijk. Door bindweefsel te stimuleren word je soepeler in je banden en gewrichten, organen kunnen meer ruimte krijgen en stimuleer je ook de meridianen in je lichaam. Meridianen lopen oa door bindweefsel. Als je langer in een houding bent kun je bewust gaan voelen in het moment en jezelf leren overgeven aan de houding. Dit geeft ruimte en inzicht in wat er zich lichamelijk en/of emotioneel afspeelt.

RESTORATIVE  YANG

Het verschil met yin is dat bij deze les zullen de houdingen ondersteund worden met oa bolsters, kussens, dekens en blokken zodat je volledig kan ontspannen in een houding.

DRAGON DANCE YANG

Niveau: beginners en gevorderden.

Deze Yang (detox) Yoga les richt zich op het stretchen en activeren van de 3 belangrijkste systemen in ons lichaam. De bloedsomloop, het lymfestelsel en de spijsvertering. Dit maakt het makkelijker de afvalstoffen uit ons lichaam te verwijderen en het ondersteunt de natuurlijke reiniging van het lichaam waardoor je immuumsysteem een boost krijgt. Het verhoogt je hartslag en bevordert de circulatie van zuurstofrijk bloed naar de cellen in je lichaam. Verder verhoog je de bloedcirculatie naar je gewrichten, het bindweefsel en de inwendige organen. Iedere les wordt afgesloten met een meditatie of ontspanning. Hierdoor leer je je geest tot rust te brengen en wordt het makkelijker je te concentreren.

 

PRIVE YOGA

YogaAmstelveen biedt ook individuele yogalessen, speciaal afgestemd op jouw persoonlijke behoefte. Je wordt je bewust van patronen en gewoontes die pijn en disbalans veroorzaken bijvoorbeeld in je cariere, je relatie of je gezondheid. Je geeft aan waar je aan wilt werken en je krijgt een persoonlijk lesplan op maat gemaakt naar jouw wensen.

PRIVE ZWANGERSCHAPS LES (yoga & pilates)

Zwanger zijn is een mooi en intens proces. Maar je zwangerschap is ook een tijd waarin veel verandert op lichamelijk, hormonaal mentaal en emotioneel gebied. In dit proces is het juist van belang om goed voor jezelf te zorgen. Een goede conditie van zowel lichaam als geest vormt de beste voorbereiding voor de bevalling en de tijd erna. Met deze sessies leer je  bewust met alle veranderingen om te gaan. Specifieke oefeningen helpen bekkenklachten te voorkomen Iedere aanstaande moeder kan deze sessies doen. Het is dus geen zwangerschapscursus met vaste starttijden. Het is raadzaam om zo vroeg mogelijk een sessie te plannen na je 13 week zodat je de oefeningen eigen kan maken. Rug-, buik en bekkenbodemspieren en de ademhaling spelen in deze sessies een belangrijke rol.